עצור להתעדכנות

עצירת תדלוק למתחילים

אז 95 או  98 ?

ההבדל בין דלק אוקטן 95 לבין אוקטן 98 הוא טמפרטורת ההצתה העצמית. ככל שהאוקטן גבוה יותר, הדלק יוצת עצמאית בטמפרטורה גבוהה יותר. במנועים חדישים השאיפה היא הגדלת יחס הדחיסה ע"מ לשפר נצילות המנוע,הגדלת יחס הדחיסה - גוררת טמפ' תערובת גבוהה יותר בסוף תהליך הדחיסה. במידה ו"אוקטן" נמוך (טמפ' הצתה עצמית נמוכה) התערובת תוצת מוקדם מהדרוש והיא תוצת באופן עצמאי ע"י חום.

במילים פשוטות ברכב רגיל אין צורך למלא 98, ההבדל הוא רק במחיר (שהוא יותר גבוה...).

ברכבים מוגדשים, בהם האוויר דחוס יותר, רצוי לתדלק 98 לקבלת ביצועים טובים יותר.

  מהי מכונית מוגדשת אתם ודאי שואלים- זוהי מכונית בעלת מגדש טורבו. מדחס שמורכב משתי טורבינות המחוברות בניהן בציר סיבובי. מצד אחת 'הצד החם' ומצד שני הטורבינה הקרה. הגדלת מסת האוויר במנוע, יחד עם הגדלת כמות הדלק לפי יחס קבוע מראש, מאפשרת הגדלת נצילות, גמישות וכוח המנוע באופן משמעותי.

 

אם כך, מהו סולר?

סולר הוא דלק נוזלי ותוצר של זיקוק נפט. השימוש הנפוץ בו ביותר הוא במנועי דיזל. מנוע דיזל הוא מנוע בעירה פנימית בוכנאי, שבו הדלק נשרף כתוצאה ממגעו באוויר הדחוס והחם הנמצא בצילינדר ולא על ידי החום שמפיק ניצוץ חשמלי כמו במנוע בנזין. רכב נוסעים המונע על ידי מנוע דיזל עשוי להיות חסכוני בכ-50% בהשוואה לרכב המונע במנוע בנזין.

 

החיסכון מושג עקב צריכת דלק נמוכה יותר של מנוע הדיזל. ברוב מדינות העולם נהוג למדוד בכלי רכב בעיקר את רמות הפליטה של הפחמן הדו-חמצני כחלק מן המאבק בתופעת ההתחממות העולמית. מנועי דיזל מצטיינים בפליטה נמוכה של פחמן דו-חמצני בהשוואה למנועי בנזין, אך סובלים מערכים גבוהים של מזהמים אחרים. לכן, רפורמת המיסוי הירוק שהונהגה בישראל הובילה להתייקרות כלי הרכב המונעים במנוע דיזל.

 

  אז, עכשיו שאתם יודעים יותר על תדלוק, צאו לדרך ותיהנו ממנה.